Faith Club
Faith Club
- 2021.09.21, 08:25
- Ervīnam šobrīd tāda drūma tēma. Būtu jāpērk māja, bet piedāvājums sūdīgs, un bankas pirkšanai ārpus Rīgas rajona kredītu nedod.
Par bankām es saprotu - viņi skatās 20-30 gadu perspektīvā, vai tas īpašums būs virs ūdens vai zem ūdens (pret tirgus situāciju). Tā loģika tiešām būs tāda, ka īpašumam ārpus Rīgas rajona (jeb atceries manu lielrīgas piedāvājumu) 30 gadu griezumā nav vērtība. (Sakarā ar valsts demogrāfisko sabrukšanu.)
Tam, ka bankas vairs nedod kredītu ir jābūt tādam rezultātam, ka pirkšana/pārdošana notiek noskaitot jau iepriekš iekrāto summu. Nav kredīta "nākotnes ienākumu" komponentes. Es domāju, tur variants ir tāds ka runā ar pārdevēju un saka - šo īpašumu pirkt varētu, bet par cenu jākaulējas, vairs nav tā ka maksās tik cik prasīs. Maksās tik, cik reāli var samaksāt - cik var iekrāt. Nevis prasītos 150 000 bet reāli aizsniedzamus 15 000, piemēram. Tādam būtu jābūt efektam uz cenām.
***
Es esmu ļoti pret spekulēšanu ar nekustamo īpašuma, un pat pret ideju ka nekustamais būtu pieļaujams "investīciju" mērķis. Mājas būtu jābūvē tuvu pašizmaksai, tik cik būvmateriālu cenas un minimāls uzcenojums būvnieku algām. Bet - būvēts netiek. Pilsētas/pašvaldības vienkārši ņem, un nebūvē. Un viss stāv. Privātie būvē, bet ekskluzīvus luksusa apartamentus. Zini ko nozīmē "exclusive"? Izslēdzošs - "ne priekš tevis". Ekskluzīvs, tas ir uzņēmējiem, kapitālistiem, kas miljonus apgroza. Kurš tu neesi.
-
9 rakstair doma
- 2021.09.21, 08:06
- "Es gan ar bažām skatos uz demogrāfijas scenārijiem, prognozēm, ka uz gadsimta beigām pie vissliktākajiem scenārijiem – nevis pie vidējiem, bet gan pie vissliktākajiem – Latvijā varētu būt 0,5 miljoni iedzīvotāju. Manuprāt, tas ir… Es nezinu, kā to komentēt, jo tas ir šausmīgi."
Ļoti interesanta intervija ar manabalss.lv uzturētājiem.
"par melanomas iniciatīvu, kas, iespējams, mums tā personīgi iedzēla visvairāk, jo iniciatīvas atbalstītāju vidū bija cilvēki, kas bija uz nāves gultas. Nu, kad mirstošs cilvēks cenšas mainīt likumu, lai glābtu dzīvību citiem… Tas bija traģiski. Bet iniciatīva uzvarēja, pat ja atsevišķi no tiem, kas to virzīja, vairs nav starp dzīvajiem. "
Kā īsti ir ar parakstiem, ja cilvēks uz nāves gultas paraksta kaut kādu iniciatīvu, bet, piemēram, nomirst pirms parakstus iesniedz Saeimā (vai sāk skatīt, utt.) - vai paraksts zaudē "spēku" ar cilvēka nāves brīdi? (Tas ir, bija cilvēks, bija problēma - nav cilvēka nav problēmas tipa filosofija?)
Vai arī tomēr paraksts kā gribas izteikums varētu būt ar nāves faktu pastiprināts, it īpaši, ja griba izteikta sakarā ar kādu ārstēšanas iniciatīvu.
***
Ja, piemēram, skatās uz ideju, ka paraksts (balss) zaudē spēku ar cilvēka miršanas brīdi, vai nevajadzētu pēc vēlēšanām regulāri pārskatīt partiju mandātus - jo ja vēlētāji miruši, varbūt partijai būtu jāzaudē deputātu vietas? Tas ir, vai partijai, kas zvejo "pensionāru" balsis būtu arī sava vara 4 gadu laikā lēnām jāzaudē, kamēr elektorāts izmirst?
***
Par izmiršanu/izbraukšanu runājot, austrumvācijā pēc mūra krišanas atgadījās tā pat kā austrumeiropā: katru gadu 1 procents cilvēku prom (uz rietumiem). 20 gadi = 20% iedzīvotāju nost. 30 gadi = 30% prom. Ja tendence paliek spēkā tad tāda matemātika ir sausa - 1% gadā ja pazūd, vēl pēc 80 gadiem būs iztukšītis. (Priekš Latvijas ar 2 miljoniem iedzīvotāju viens procents ir 20'000 cilvēku. Rēķins viegls.)
-
8 rakstair doma
- 2021.08.30, 13:20
- ciba, tātad, mirst diezgan burtiski.
skuka/blond, anonymous nāve bija visai pēkšņa, neiedomājama.
viņi kaut pensiju ta bija sasnieguši vispār?
mako - veselība nebija tā stiprākā, bet kaut kā negaidīti (52). mēs sarunājāmies, sanāk, pēdējo reizi, fantastu piknikā 2014. gadā. joprojām atceros viņa dzīvesprieku, enerģiju, smieklus.
bet tāda tā dzīves/nāves būtība ir - dzīvie paliek, dzīve turpinās, un nekas, būtībā, nemainās. viens pavediens apraujas, cits sākas - dzīves audums rit tik uz priekšu. bija cilvēks, un nu viņa nav.
-
2 rakstair doma
- 2021.08.23, 10:58
- Izlasīju diezgan dīvainu skribelējumu pie Viestura Rudzīša. Dīvaini, ka antivaks piesauc nevakcinēties baidoties no nāves. Antivaks saucieni taču ir tieši vēlme pēc masveida nāves.
Šobrīd esam tādā punktā, kur jautājumu tiešām var nolikt asi.
Tie "lockdown" bija vajadzīgi palēlinātu vīrusa izplatību, lai iegūtu laiku saražot maskas. Vispirms - auduma vai trīs-slāņu medicīniskās (kas pasargā tikai ja maskas nēsā visi), tad FFP2 maskas, kas pasargā tevi pašu, pat ja citi nenēsā.
Maskas (FFP2) bija vajadzīgas lai iegūtu laiku, lai paspētu saražot un pārbaudīt vakcīnas. Šobrīd vakcinēties var visi, kas vēlas. Vienīgā problēma, vakcinēšanās ir garš process: pēc pirmās vakcīnas devas jāgaida 6 nedēļas, tad otra deva, un pēc tās esi pasargāts, bet tikai pēc 2 nedēļām. Tas ir, ja tu vakcinējies šodien, tad pasargāts vari būt tikai pēc 8 nedēļām.
Kas nevēlas vakcinēties, ir brīvi izvēlēties saķert vīrusu, un skatīties - izdzīvos, vai nē. Neuzticies Pfizer vārdam? Moderna neko neizsaka? Tas, ka Astra-Zeneca noņēma no piedāvājuma, jo trombu risks izrādījās pārāk liels, nepārliecina par citu vakcīnu drošību?
Liec dzīvību uz likmes, griez ruletes ratu. Es esmu vakcinējies (BioNTech/Pfizer, pēc nedēļas skaitīšos pasargāts), un man, atklāti sakot, būs pohuj, kas notiek ar nevakcinētajiem.
(Pēc pirmās vakcīnas man kā blakusekfekti sāpēja roka, pēc otrās 2 dienas jutos saguris, tā kā neizgulējies - bet roka neko daudz nesāpēja. Citu efektu nebija. Galvassāpju utml nebija. Nevajaga baidīties.)
***
Aicinu pasludināt, ka visi ierobežojumi tiks noņemti no 1. decembra (piemēram). Tie kas negrib vakcinēties, vnk paciešas 3 mēnešus, un tad lai kaut vai plūdi. Bet tie kas grib vakcinēties: pēdējais datums, kurā varēs vēl dabūt pirmo vakcīnu un 1. decembrī būt pasargātam, ir 6. oktobris. Tad 16. novembrī otrā vakcīna, un sagaidi decembri kā gurķīts.
Tā viennozīmīgi varētu paziņot, lai tauta pasteidzas. Lokdauna nebūs. Slīcēju glābšana pašu slīcēju rokās (šļircēs).
-
20 rakstair doma
- OG kognitīvais defekts
- 2021.08.16, 11:20
- Ticība "dievam" ir kognitīvais defekts kas sabiedrībā ir tik izplatīts ka ir praktiski neredzams, neapzināts. Bet ja tā nopietni paskatās: kāpēc sabiedrība pacieš, un pat ir ierakstījusi konstitūcijā(s) ka ikviens ir brīvs un tiesīgs ticēt kaut kādām nepatiesībām.
No ticēšanas vienai nepatiesībai ("dievs", Jahve, Buda, Allahs vai Brahma, vai Sātans un Ktulhu) līdz pilntiesīgai ticēšanai citām nepatiesībām ir viens mazs solis. Un nākamais solis ir pieprasīt pilnas tiesības ticēt muļķībām: gluži atzīt pilnīgi greizo un nepareizo doktrīnu, ka demokrātijā esot nepieciešams princips "my ignorance is just as good as your knowledge" ("mans stulbums un nevēlēšanās zināt ir tik pat cienījama kā tava gudrība un zināšanas").
Sekas ir rūgtākas nekā gaidīts. Pieņemot pantu par reliģiskās pārliecības brīvību sabiedrība cerēja ka katrs savu ticēšanu paturēs pie sevis. Redzam, ka aplamību sludināšana pieņem bīstamus apmērus, un arī pašas aplamības - arvien bīstamākas.
Būtu vēlams papētīt, kas īsti ir tas, kāpēc cilvēkam var iestāstīt jebko. Vai jebkuram var? Vai arī ir cilvēki kam iracionālā vēlme ticēt ir augstāka nekā vidusmērs. Kad nacisti atklāja propagandas pamatprincipu - cilvēkiem var iestāstīt jebko, ja tikai ņem un atkārto vienu un to pašu, visdrīzāk viņi to ekstrapolēja no reliģijas un bībeles panākumiem.
Antivaks, 5G teorijas, čemtreili un "vīrusa nav" idejas ir tikai ziediņi, ja salīdzina ar reliģijas nezāli. Cilvēks tic.
-
15 rakstair doma
- 2021.08.15, 12:57
- Vēsture, es uzskatu, ir fraktāla. Tā saliekas no dažādām šķautnēm, plaknēm, skatu punktiem un individuālām realitātēm - tāpēc arī par vienu vienotu un pareizu vēsturi ir grūti (neiespējami) runāt, jo katram tā izskatās citāda.
Satikšanās ar Retro Istaba personībām mani iedvesmoja uzrakstīt arī manu personīgo vēsturi, datorspēļu griezumā.
( ... tālāk ... )
-
3 rakstair doma
- antivakseriem un antimaskeriem
- 2021.08.10, 20:11
- Man ir piedāvājums, kas varētu reiz un par visām reizēm atrisināt antivakseru un covid-noliedzēju rūpes.
Pasludinam, ka no 1. decembra viss tiks atvērts vaļā, maskas varēs nenēsāt (un pat būs ieteicams nevilkt), visi masu pasākumi, klubi, restorāni un tamlīdzīgas vietas un lietas atveras atkal.
No pirmā decembra. It kā slimības ij nebūtu bijis.
Un tās tur intensīvās nodaļas slimnīcās: veras ciet. Jo ja kāds vakcīnām netic, tādam arī medicīnai nevajaga uzticēties. Lai ķepurojas kā paši zina.
Līdz tam laikam, visi, kas grib potēties, sapotējas. Laiks pirmajai potei + 6 nedēļām + otrā pote + 2 nedēļas imunitātei ir vēl. Līdz 1. decembrim ir 15 nedēļas. Kas nākamā mēneša laikā dabūs pirmo poti, paspēs līdz tam laikam iegūt imunitāti. A pēc tam, kas nav sapotējies, lai mirī nost. Patīris valsti no antivakseru DNA.
(Jā, "herd immunity" nebūs sasniegts, būs upuri ievērojami. Bet nu cik var gaudot...)
-
7 rakstair doma
- 2021.08.10, 19:52
- Ja Tenet sižets neliek mieru.
***
Par nopietnākam lietām: ASV sāk skatīties kā tā nākas, ka no "audžuģimenes" (foster care) sistēmas bērni pa tiešo nokļūst cietumu sistēmā. Es uzsvēršu vēlreiz: tāda nežēlīgā sistēma ne tikai vecākiem atņem bērnus, bet bērniem atņem vecākus, ģimenes. Kad bērnam atņem vecākus, tam atņem visus, kas par viņa likteni varētu interesēties, kautkādas saknes vai piederības izjūtu. Bērns sistēma pazūd kā akas melnā caurumā, plunkš, visi gali ūdenī.
Sistēma it kā izliekas ka nu tik "glābs bērnus", bet taču jāglābj ir viss kopā, visai sabiedrības šūniņai ir jāpalīdz. Piespēlētu vecākiem atbalstu, pabalstu - un raugi, nav arī bērns jāatņem. Bet diemžēl sistēma tā nevar, sistēma var tikai caur neizsakāmu nežēlību. Jo... vēlētāji nesapratīs? Vai kā?
Nu, ASV tas tā tipiski, tur tieslietu jomā patīk atriebt, kas principā nāk no kristīgo fundamentālistu sektām, kas pirmie topošo ASV kolonizēja.
-
3 rakstair doma
- 2021.07.28, 22:15
- Pēc garas pastaigas mēs tradicionāli nopērkam picu: M. ņem salami, un es ar sēnēm (pizza fungi) - M. sēnes kaut kā nepatīk, un viņa brīnās ka tās kādam vispār var patikt:
- Ja būtu sēņu saldējums, tu to ēstu?
-
1 rakstair doma
- 2021.07.21, 09:47
- Ir viena pareiza lieta, ko Tesla izdarīja priekš e-auto imidža. Pirmā tāda jaunā viļņa bezdelīga bija Toyota Prius hibrīds, uz kuru daudzi pārsēdās lai sūtītu signālu par savu zaļo domāšanu. Var paskatīties kā vecais krabis Klarksons to auto (un visu zaļo padarīšanu) savulaik nodirsa. Tagad skatoties var skaidri sajust viņa konservatīvās bailes no izmaiņām, jo, piemēram, jaunie Top Gear par elektropiedziņu runā pavisam citādi.
Top Gear nodirš Toyota Prius
Pirmajam Prius modelim tiešām max speed bija tikai 100 km/h (t.i., ar elektro piedziņu) un "no malas" tas varēja izskatīties vāji. Fakts ir, ka tāds Prius elektrību neparādīja no stiprās puses: joprojām daudzi elektro auto, kas dažbrīd ir vienkārši pārbūvēti ICE modeļi, tipa Hyundai Kona, neuzrāda krutus datus. Tikai Tesla tā pa īstam parāda kā patiesi elektropiedziņas performance modeļi var izpogāt ICE. Ar Model S Plaid, protams, šī lieta ir pavisam, pavisam skaidra, bet iesākumā tā vis nebija. (Un, ticu, ka tas, kas šobrīd ir Plaid un pieejams tikai riktīgi bieziem pircējiem, pēc 5 gadiem būs gluži parasta lieta visiem.)
Es domāju, ja nebūtu šī Tesla konsekventā pieeja taisīt elektro auto kas pēc visiem punktiem ir krutāks par ICE tad arī mēs nebūtu kur tagad esam. Viss kaut kā ļurinātos turp un šurp, Toyota muļķotos ar savu ūdeņraža sistēmu tālāk, un visa naftas industrija tikai laktu šampanieti (Krievijā - kontrabandas dzirkstošos vīnus no Šampaņas reģiona) tā diskrēti ierēcot par visu.
-
25 rakstair doma
- e-auto uzlādes maksājumu modelis
- 2021.07.16, 23:19
- Auto uzlādei modelis ir tikai viens: kā Tesla supercharger. Piespraud vadu, auto un lādētājs saostās, vēlāk auto ražotājs piestāda rēķinu (novelk no konta). Salīdzinoši pat esošais benzīntanka modelis ar atsevišķu soli maksāšanai cilvēkam "skaidrā naudā" vai dancojot ar karti gar termināli ir novecojis.
Bet šībrīža uzlādes "tarifu džungļi" ar neparedzamajām izmaksām, visiem tiem sīkajiem operatoriem un n-tajām autorizācijas shēmām (aplikācija, QR kods, NFC, kartiņas utt - kas viss ir tikai mehānisms kā caur aplikāciju no tavas kartes/konta noskaitīt atbilstoši naudu) - tam visam ir jāpazūd.
(Nav, starp citu, skaidrs kāpēc neliek vnk contactless karšu termināļus uz lādētāja.)
Būtu jābūt nedaudziem lielajiem operatoriem (kā Ionity, Fastned, Tesla, Kempower piemēram), un tad jau auto ražotājs runā ar šiem, tāds kā brokera pakalpojums starp lādētāja operatoru un patērētāju. (Jo nepieciešams lai auto caur uzlādes handshake nodod info par īpašnieka rekvizītiem.)
Uzlādes tarifiem arī būtu jānostandartizējas, visdrīzāk ka būs regulatora jomā. Beigu UX būtu: iespraud vadu jebkurā lādētājā, auto ar to saostās nu noskaidro no kura konta tad tiks maksāts, bet tu saņem paredzamu, skaidru aprēķinu.
-
0 rakstair doma
- 2021.07.11, 01:37
- vēlu vakarā, braucot mājās dungoju pie sevis dziesmiņu.
- tēti, piedod ka es cenšos gulēt
(M. kaunina)
-
0 rakstair doma
- 2021.07.05, 13:29
- Vācija ievieš vēl 1000 ātrās uzlādes punktus auto uz lielceļiem (priekš vidēji garajiem un garajiem braucieniem). Šobrīd esot pieejami 5215 ātrās uzlādes punkti un 30387 parastie (kopā tātad 35602).
Jūlijā Vācija sasniegšot savu 1 000 000 elektro-auto uz ielām mērķi (par "uz ielām" tas varētu būt īslaicīgs sasniegums, jo šobrīd elektro auto iegādei ir 9000 euro atbalsts, un tos nopirktos auto fīrējot tālāk-pārdot interesentiem uz citām zemēm kur atbalsta nav, un tad darboņi jau ņem nākamo auto. Sanāk Vācija sponsorē elektro-auto ieviešanu vai visā Eiropā...)
Par to vai visiem elektrības pietiks: nextmove piedāvā šādu kalkulāciju: šobrīd Vācija katru dienu pievieno sešas reizes (= 6x) vairāk saules enerģijas ģenerēšanas kapacitāti nekā ierodas elektro auto uz ielām. Jūnijā Vācija(!) uzražoja 7.99 TWh enerģijas tikai no saules baterijām vien.
No manas puses, elektrība ir saprasta un parasta lieta un iegūt to grūtību nebūs. Bet iegūt litru benzīna, gan ir visai sarežģīta lieta - ja sāk rēķināt visu transporta ceļu, no jēlnaftas iegūšanas līdz benzīna pāstrādes rūpnīcām (refinery). Tas "total cost of ownership" parādās visai masīvs, un ja atteiktos no visādām subsīdijām tiem pumpētājiem, transportētājiem un pārstrādātājiem, un varbūt ja piestādītu rēķinu par eksternalitātēm, cena būtu visai skarba.
-
15 rakstair doma
- 2021.07.03, 10:32
- es atceros, bija laiki kad cilvēki šausminājās: nākotnē automašīnām motora pārsegs būs ar plastmasu aizliets, un neviens nevarēs motoru nekādi labot vai modificēt. šī nākotne nu ir klāt: atveri motora pārsegu, a motora tur nemaz i nav. motors kaut kur pie riteņiem paslēpies, elektrisks. un nākotne arī nemaz tik drūma vairs neizskatās: nav arī nekādas vēlēšanās ar tiem motoriem ņemties: rūc viņš tur savā nodabā, un lai tik rūc. miljons kilometrus vēl norūks, un neaizrīsies.
-
10 rakstair doma
- Tesla Model 3
- 2021.06.29, 10:30
- Dabūju ietestēt 2021 gada Tesla Model 3.
1) Lādēšanas ergonomika. Vāciņš atver visu CCS Type 2, nav jāvelk ārā un jābāž atpakaļ iekšā kautkādi DC spraudņu aizbāžņi, kurus citi ražotāji spītīgi cenšas tur kautkādā plastmasiņā piekarināt. Un, pēc uzlādes vāciņš pats automātiski aizveras. Uzkāri lādētāju, sēdies pie stūres - nekas nav jāatceras aizvērt. (Par neizvilktu lādētāja vadu gan auto pats atgādinās.)
Biški kaitina ka uzlāde Teslai tur aizmugurē ir iebāzta, nevis normāli novietota priekšā, kā piemēram Hyundai - bet atzīšu ka ir novietojumam daži plusi: mazāk pieķēzās, un mazāk varbūtība ziemā ka pieķeps ar sniegu un aizsals pilnībā. (Tesla pie tam ir uztaisījuši ka pie vāciņa nāk ārā siltais gaiss, lai kausē ja gadījumā ir bijis salstošs lietus utt. Tā ka pluss ir aizsardzība pret aizsalšanu. Iespējams tāpēc, ka ja būtu kontakts priekšā, tad vajadzētu zemu locīties lai piespraustu. Šeit lādēšanas caurums ir atbilstošā augstumā.)
1.1) Supercharger. Skatoties uz šī brīža lādēšanas infrastruktūru, piemēram Fastned kas uzlikuši 2 (sūda 2!) 350 kW lādētājus un tā lepni skatās apkārt, Teslas Supercharger sākas ar 12 pieejām. Un tagad, piemēram, šur un tur liek klāt jau trešo kārtu, tātad kopā var 18 auto lādēt vienā reizē. Bez asarām skatīties uz konkurentiem kas liek pa 2, 3, varbūt 4 lādēšanas iekārtām ir emocionāli grūti. Tik ļoti neiebrauc par to, kas nākotnē sagaidāms. Teslai ir vīzija, bet pārējie tikai grib apgūt kautkādu valsts naudu, tā sanāk.
2) Nekādas "start engine" pogas. Telefons kabatā, pieeji pie auto, ver vaļā durvis (nekādu atslēgas caurumu, protams, utt), sēdies iekšā, nospied bremzi un parauj "drive" sviru uz stūres - aiziet. Tikko tu atver durvis, auto faktiski ir pamodies un braukšanai gatavs.
3) One pedal driving. Normāli pa pilsētu braucot vajadzīgs tikai viens pedālis. Atlaidi akseleratoru: auto sabremzējas un apstājas. Tikko palaidi pedāli vaļā, auto sāk sabremzēties. Starp citu, braucot ārpus pilsētas, ja ir ātrums 130 km/h, un tad sākas remonta zona, 100 km/h, tad 80 km/h, tad 60 km/h - tās zīmes ir tā saliktas, vai arī rekuperācijas bremzēšana tā nostādīta, ka auto ideāli sabremzējas un pie 100 km/h zīmes ātrums jau ir nokritis attiecīgi, pie 80 km/h zīmes tā pat, utt. Reģenerācija bremzē ļoti plūdeni un forši. Tas pats ar rekuperāciju pie luksoforiem: auto apstājas un tur, un ļoti ļoti plūdeni: ar iekšdedzes dzinēju un bremzi un neitrālo tā filigrāni nostrādāt nav viegli.
4) Navigācija. Ir kāds auto kam iebūvētā navigācija var sacensties? Lai gan ir šeit arī mīnusiņš: Tesla spītīgi neintegrē Android Auto un Apple CarPlay: un Waze un Google Maps vienmēr kaut kā biški ir un būs priekšā jebkuram auto ražotāja pašceptajam... (Bet ja Tesla sajūgtu priekšējo kameru tā lai atpazīst kurā joslā auto ir un tad, piemēram, viennozīmīgi pasaka: turies vairāk pa kreisi, tūlīt būs nobrauktuve šeit, šeit pārkārtojies, griezies jau! Tad tas būtu trumpis ko telefons nevar pārsist. Par TomTom, Garmin, Magellan neko nezinu.)
Bet tas cik ātri meklēšana strādā, un kā ekrāns nelago, utt, tur konkurenti joprojām ar garu degunu - it īpaši ja paskatās kāds stragls ir VW ID4 bremzīgie ekrāni.
5) Žēl arī ka līdz heads-up augmented-reality projekcijai Tesla nav tikusi.
6) Par to kāpēc Tesla vilcinās ar Apple/Google integrēšanu, forumos cilvēciņi šad un tad izmet, ka, lūk, Tesla gribot būt tāds auto-industrijas Apple, ar savu "walled-garden, utt" - it kā tas būtu kaut kas ar ko patērētājam jāidentificējas? Kādam korporatīvās atejas zābaku laizītājam jābūt, lai klaji patērētājam naidīgu politiku slavētu un attaisnotu (pie tam ar mēreni muļķīgām atrunām?) Bet tāda publika arī ir.
(Līdzīgi ir arī kā Tesla ASV spītīgi turas pie sava lādēšanas standarta, nevis pārņem CCS Type 2, kurš teju tūlīt būs pasaules standarts - es ceru ka Chademo padosies, jo tāda fragmentācija ir sūds.)
7) Par skaņas izolāciju tauta sūdzas ne par velti. Motoru nedzird, bet vot ceļa troksnis un vēja šalkoņa daudz dzirdama. (Zinoši cilvēki teic ka vot kad iesēdīsies Mercedes elektro auto tad gan varēs saprast kas pa īstam ir trokšņu izolācija.)
Aizmugurē sēdošiem vietas pārāk daudz nav. Kas ir dīvaini: pēc dimensijām ir gluži vai Skoda Enyaq monstrs, bet kājām vietas aizmugurē nepietiek!
-
5 rakstair doma